De klantenbinding vergroten met extra punten voor trouwe klanten
De uitdaging
Maandelijks worden 4 prijzen gepubliceerd waarbij punten worden ingezet en direct duidelijk is of er is gewonnen. Schaalbaarheid is essentieel: elke piek tijdens de puntentoekenning moet worden opgevangen.
Onze aanpak
Het platform is op maat gemaakt in Loyaltytools met extra e-commerce functies, een win-mechanisme en een barcode-scanfunctie. In de winkel zijn alle Staatsloten namelijk voorzien van een barcode.
Het resultaat
Door gebruik te maken van Microsoft Azure is het platform enorm schaalbaar. Inmiddels zijn er ruim 400 duizend actieve gebruikers, die samen 8.5 miljoen keer hebben meegedaan aan een prijsuitreiking.
Haal meer uit je Staatslot: dubbel kans op prijzen
rb2 heeft gezorgd voor de technische ontwikkeling van het loyaliteitsprogramma en marketingcommunicatiebureau Doornvogel heeft het concept bedacht. Naast het online platform, kan de klant ook in de ontwikkelde app het aangeschafte staatslot scannen en wanneer de app-gebruiker ook een Club Staatsloterij deelnemer is, worden de punten automatisch bijgeschreven. Er kan daarnaast ook een lot worden gekocht voor de maandelijkse Superprijs, waarvan de winnaar(s) door een notaris worden gekozen. De klanten hebben zelf inspraak op welke prijzen in de toekomst moeten worden weggegeven. De functionaliteiten moeten daarom 100% veilig, betrouwbaar en controleerbaar zijn om te voorkomen dat er teveel of te weinig prijzen worden gewonnen.