Switch van transactie naar relatie,

met ijzersterke subscription services

Haal alles uit de subscription economy
Consumenten veranderen. Vroeger lag de focus op transacties van klanten die producten kochten. Tegenwoordig draait het om het opbouwen van langdurige klantrelaties. Logisch dus dat abonnementen, zoals die van Netflix en Spotify, een enorm succes zijn. Subscription services zijn niet alleen prettig voor consumenten. Ze vormen ook de basis van een voorspelbare, duurzame inkomstenstroom.

De weg naar een relatiegedreven business

rb2 heeft behoorlijk wat ervaring met zowel de technische als functionele inrichting van zogeheten subscription platformen. Als technisch ontwikkelaar ondersteunen wij veel klanten bij het lanceren, inrichten en onderhouden van abonnementsmodellen. Onafhankelijk, of samen met onze strategische partner Subscription Factory, één van Zuora’s toonaangevende EMEA implementatie- en consultancypartners. rb2 is één van de weinige Nederlandse bureaus met ervaring in het koppelen met Zuora.

We combineren onze ervaring in het realiseren van abonnementsmodules en het strategisch advies rondom abonnementsvormen van onze partner Subscription Factory om klanten te helpen om volop mee te draaien in de subscription-economie. Dit hebben wij onder andere gedaan voor elektronicaconcern Philips, dat in de Nederlandse markt pionier is in het aanbieden van persoonlijke verzorgingsproducten als abonnement. En we bouwden het subscription platform voor online boekenreus BookChoice met zijn razend populaire boek-als-abonnementsmodel.

Een nieuw business model vergt een nieuwe aanpak

Wij begrijpen dat de switch van ‘transactie-denken’ naar ‘relatie-denken’ uitdagend en complex kan zijn. Het vereist een focus op het vasthouden van klanten, het monitoren van klantwaarde en zoeken naar mogelijkheden voor up- en cross-sell binnen een bestaande relatie. Oftewel, het leveren van een ‘long-time value’ die klanten aan je bindt. En dan is er ook een technische uitdaging; correcte iteraties van het uitleveren van je product en niet geheel onbelangrijk: tijdige en correcte facturatie aan de gebruiker.

Wil je meer weten over hoe je transacties naar relaties omzet met een ijzersterk abonnementsmodel?
Jeroen van Mierle,  Commercial Director

Bekijk ook eens:

De technische partner vanaf het eerste idee

Klanten kloppen vaak aan bij rb2 voor de technische realisatie van platforms vanaf fase nul. Wij gaan van start met een project vanaf het idee in iemands hoofd, ook wel greenfield projecten genoemd.

Bekijk ook eens:

Onze kennis verpakt in een loyaliteitsplatform

rb2 realiseert al ruim 10 jaar platforms,  hierdoor hebben wij ruime ervaring op het gebied van marketing en technologie. Al deze kennis hebben wij verpakt in een loyaliteitsplatform:  Loyalty Tools.

Bekijk ook eens:

E-commerce platforms

Bij rb2 hebben we uitgebreide ervaring met de technische realisatie van allerlei e-commerce platforms voor toonaangevende opdrachtgevers. Wij werken met innovatieve en schaalbare technologieën die ervoor zorgen dat het platform klaar is om alle e-commerce ambities te realiseren.
Direct naar:
Vind ons:
Neem contact met ons op:

rb2 Netherlands / Wilhelminalaan 1-C / 1441 EK Purmerend /

+31(0)299 200 800 / info@rb2.nl

Language
Nederlands