Hoe langer klant, hoe meer punten je spaart
De uitdaging
De koppeling van de klantomgeving Mijn Vattenfall naar Vattenfall Exclusief zo eenvoudig mogelijk maken. Via een single sign-on hoeft een klant slechts één keer in te loggen om toegang te krijgen tot meerdere Vattenfall-applicaties.
Onze aanpak
Het loyaliteitsprogramma draait via het Loyalty Tools e-commerceplatform. Punten worden uitgekeerd volgens een vast proces: klanten melden zich aan, het systeem berekent de klantduur en op basis hiervan keert het systeem een vast aantal punten per maand uit aan de klant.
Het resultaat
Honderdduizenden klanten nemen deel aan Vattenfall Exclusief en bijna alle deelnemers hebben een bestelling geplaatst of deelgenomen aan een prijsvraag. De deelnemers hebben ruim 322 miljoen punten gespaard met 22 miljoen transacties.
Een mooie samenwerking tussen 2 loyalty specialisten
Vattenfall Exclusief is tot stand gekomen in samenwerking met marketingcommunicatiebureau Doornvogel, waarbij rb2 heeft gezorgd voor de volledige technische implementatie. Het loyaliteitsprogramma draait via het Loyalty Tools e-commerceplatform, dat door beide bedrijven is ontwikkeld. De waardering van het Vattenfall Exclusief platform is hoog en met name het energiebesparende productaanbod is erg populair. Er is ook een koppeling met het Vattenfall CRM systeem gemaakt en de klantenservice heeft beschikking over een dashboard zodat er te allen tijde inzicht is in transacties, gebruikers en bestellingen.