hero

Omarm de toekomst van e-commerce: ontdek de kracht van Composable

author avatar
Jeroen van Meel

Wat vind je in de whitepaper?

Onze whitepaper gaat diep in op alle aspecten van composable softwarearchitectuur en is specifiek op maat gemaakt voor bedrijfsleiders die hun e-commerce platform willen uitbreiden. Onze verkenning schetst niet alleen het 'wat' en 'hoe' van composable; het biedt actiegerichte inzichten en succesverhalen uit de praktijk.

Door deze whitepaper te downloaden, verkrijg je:

  • Een duidelijk beeld van een composable architectuur en de relevantie ervan in e-commerce
  • Inzicht in hoe composable jouw bedrijf een competitief voordeel kan geven
  • Praktische voorbeelden van succesvolle implementaties van composable
  • Richtlijnen over beste praktijken en toekomstige trends in e-commerce technologie

Een composable architectuur begrijpen

Je hebt waarschijnlijk al eerder gehoord van headless architectuur, maar voor het geval dat niet zo is, het is waar het zichtbare deel van een website (de gebruikersinterface of UI) gescheiden is van het achter-de-schermen gedeelte – het deel dat de bedrijfsfuncties beheert, zoals voorraad, klantgegevens en betalingen.

Composable gaat een stap verder. Niet alleen zijn de front-end en back-end gescheiden, wat het maken van wijzigingen veel eenvoudiger maakt, maar de back-end functionaliteit is ook ontkoppeld om meer flexibiliteit te bieden bij het wijzigen en toevoegen van functionaliteit. In wezen kun je de dienstverlening die je wilt van elke aanbieder kiezen en laten samenwerken volgens de MACH principes.

Moderne composable architectuur gaat over het bouwen van systemen waarin elk component een specifieke functie vervult. Binnen een e-commerce platform omvatten deze componenten vaak best-of-breed applicaties als een CMS, Search, Authentication, cart calculations, order verwerking en payment service providers – zoals Pay.nl.

Het concurrentievoordeel van composable

Composable biedt tal van bedrijfsvoordelen, waarvan er vele in belang zullen verschillen voor individuele organisaties. Maar in grote lijnen zijn er zes belangrijke voordelen die bedrijven zoeken:

  • Aanpassingsmogelijkheden
  • Personalisatie
  • Wendbaarheid
  • Schaalbaarheid
  • Uitbreidingsmogelijkheden

Volledig geïntegreerde composable commerce oplossing

Met CoreConnect kunnen we jouw e-commerce MVP binnen enkele weken bouwen en volledig integreren, met gebruik van een vooraf gebouwde functieset die alle standaard gebruiksscenario's in B2B of B2C verzorgt – zoals gepersonaliseerde productcatalogi en responsieve prijslijsten.

Transformeer je B2B-bedrijf door groei te stimuleren, sneller te verkopen en een naadloze klantervaring te bereiken, allemaal met onze composable architectuur – speciaal gebouwd voor BigCommerce, SCAYLE en commercetools.

Waarom zowel B2B als B2C zoveel baat kunnen hebben bij composable

Ongeacht het klantsegment biedt composable aanzienlijke voordelen door een hogere mate van flexibiliteit, meer mogelijkheden voor maatwerk en een schaalbare architectuur die kan meegroeien met het bedrijf. Deze voordelen maken het een krachtig hulpmiddel voor elke e-commerce retailer die zijn digitale aanwezigheid wil verbeteren en een competitief voordeel wil behalen.

Wat is de volgende stap?

Het implementeren van een composable oplossing vereist een strategische aanpak, en onze whitepaper leidt je door de beste praktijken om dat te bereiken. Of je nu een doorgewinterde e-commerce veteraan bent of net begint met het verkennen van de mogelijkheden, onze whitepaper is een must-read.

Download de whitepaper hier

Deel dit artikel via:

    “Ben je nog niet uitgelezen en wil je de whitepaper graag ontvangen?”
    Jeroen van MeelHead of Composable Commerce
    Direct naar:
    Vind ons:
    Neem contact met ons op:

    rb2 Netherlands / Wilhelminalaan 1-C / 1441 EK Purmerend /

    +31(0)299 200 800 / info@rb2.nl

    Language
    Nederlands